Nätverk

Produkter

Paragon Active Assurance

nLogic levererar Paragon Active Assurance (fd. Netrounds) som möjliggör att snabbt leverera mjukvarudefinerade nätverkstjänster med garanterad end-to-end tjänstekvalitet.

2021 blev Netrounds Paragon Active Assurance
Den 30 januari 2021 integrerades svenska Netrounds till fullo av Juniper Networks och blev omdöpt till Paragon Active Assurance, en del av Juniper Networks Paragon Automation produktportfölj. Som en del av integrationen med Juniper Networks säljs nu Paragon Active Assurance via återförsäljare och här har nLogic som är en svensk Elite Partner inom nätverkslösningar från Juniper Networks en naturlig roll att spela.

Paragon Active Assurance är en programmerbar, aktiv test- och övervakningslösning för fysiska, hybrid- och virtuella nätverk. Till skillnad från passiva övervakningsmetoder använder Paragon Active Assurance aktiv, syntetisk trafik för att verifiera applikations- och tjänstprestanda vid tidpunkten för leverans av tjänster och under hela tjänstens livstid.

Ny version 3.0
Den nya versionen 3.0 av Paragon Active Assurance är den första utgåvan sedan Juniper Networks förvärv. Användargränssnittets utseende och känsla är den primära ändringen med version 3.0. Ytterligare information om nya funktioner hittar du här. On-prem-användare som vill uppgradera måste installera programvaruversion 3.0 och kan använda instruktioner om hur du kommer i gång här. Äldre versioner av Netrounds-produkten är fortfarande tillgängliga på portal.netrounds.com men de kommer snart att migreras till Juniper nedladdningsportal.

Support hanteras via JTAC
All Paragon Active Assurance-support hanteras direkt av Junipers supportteam. När man som kund vill öppna en supportförfrågan via JTAC blir man ombedd att tillhandahålla SSRN när man öppnar en supportförfrågan. Vänligen behåll din SSRN för framtida användning, du kan granska ytterliggare information om din SSRN här.   

Juniper kommer att uppfylla alla befintliga Netrounds EOL-åtaganden för befintliga produkter och kunder. Alla tjänster som säljs under Juniper SKUs kommer att omfattas av Junipers EOL-policy. Du kan granska Junipers slutanvändarsupportavtal och servicebeskrivningsdokument. Supportförfrågningar kan öppnas via Junipers case manager. Case manager-utbildning finns också tillgänglig. På höger sida finns en knapp som heter "Settings" och den har också en handledningsguide för steg-för-steg vägledning. Du kan också granska en fullständig lista över Junipers supportalternativ.

Instruktioner för installation
FITLET2-hårdvara med PAA mjukvarulicens förinstallerad - Det enda du behöver för att komma igång är aktiveringskoder du får i samband med köp av mjukvarulicens som köpes separat av nLogic.

  1. Koppla in HDMI display, USB keyboard och kraftenhet
  2. Koppla eth0 till ett nät – eth0 är porten närmst till sidan av enheten.
  3. Starta enheten genom att trycka på power button. Efter 1-2 minuter bör login komma upp på skärmen.
  4. Registrera testagent-licensen i kontrollcenter-mjukvaran enligt följande instruktioner

FITLET2 hårdvara utan PAA mjukvarulicens förinstallerad – Följes även vid reset av FITLET2:

  1. Se till att BIOS är satt att ”boota” i legacy boot-mode
  2. Förbered en USB-sticka med testagent mjukvaruimage, boota och installera enligt

Juniper NFX150-C-S1:

  1. Installera enligt som följande
Hampus-nlogic

nLogic välkomnar fd. Netrounds-kunder att kontakta
nLogic för frågor om Paragon Service Assurance:

Hampus Näslund
Sales Manager
M: +46 766 344 548
E: hampus.naslund@nlogic.se